"Vi lämnar över en anläggning i världsklass"
I juli åker resenärerna för första gången i Citybanan och kliver av och på pendeltågen i de nya stationerna Stockholm City och Stockholm Odenplan. Innan dess ska hela anläggningen, inklusive 100 000 dokument, lämnas över till förvaltarna.
Det innebär att dom gamla X10 tågen blir omoderna o kan inte användas längre på den nya Citybanan.
Några av dom skulle kunna gå på Gnesta linjen.
http://www.svd.se/alla-nyheterna-i-sls-nya-pendeltag#sida-4
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#1 Fast för dom med rullator eller rullstol blir ju X10 ett problem att komma ombord på.
#2 Det stämmer och så har det alltid varit.
Ser att dom ska fasas ut 2017.
_X10 ska skrotas. 12 ska dock behållas. 4+4 i två omlopp och ett sätt om fyra i reserv. De ska gå till den 26/2 2017 sen är det hejdå för gott för dessa gamla trotjänare.
_http://www.pendelforarna.se/2016/11/17/mbl%C2%A719-med-stockholmstag-161117/
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Det står en massa X10 vid Tomteboda som väntar på att köras till skroten.
Den 10 juli invigs den sex kilometer långa pendeltågstunneln Citybanan under Stockholm. Det kommer att göra mycket för framkomligheten. – Kapaciteten fördubblas och förseningarna till och från bland annat Värmland blir betydligt färre, säger Kenth Carlsson från Hammarö som är spindeln i nätet vid övertagandet av miljardprojektet hos Trafikverket.
https://nwt.se/mera/motor/2017/02/24/farre-tagforseningar-med-citybanan