Tåg iFokus

Tåg

Etikettmuseijärnvägar
Läst 856 ggr
JanGBG
0

MIN "BÄSTA" TÅGUPPLEVELSE

Tungan uteFör 6-7 år sedan då jag fortfarande arbetade, men hade haft en Hjärtattack men kommit tillbaka i jobb skulle vi starta ett stort byggprojekt. Min Chef vill att vår avdelning och konsulterna skulle göra något tillsammans innan allvaret började. "Inte bara gå på krogen" som han sa.

En av våra konsulter var aktiv medlem i "Anten-Grävsnäs" muséi järnväg, kom med förslaget att han kunde ordna ett "privat" besök där. VILKEN GREJ DET BLEV.

Vi hade order på att vi skulle ha robusta skor och överdrags kläder med oss.

När vi kom dit fick vi först en rundvandring i stationshus och verkstäder samt deras vagn och lok stall. För mig som har jobbat med ånga var ju verkstaden med ett lok på renovering en höjdpunkt.

Sedan fick vi dela upp oss i två grupper en fick "klämma" in sig i loket, med lokföraren och eldaren, dom övriga fick åka i en riktigt gammal personvagn. Sedan bar det av till andra ändan av linjen, där bytte vi plats. OJ,OJ vad det var roligt att åka ÅNGLOK, även om vi fick klämma ihop oss, (mig gjorde det inget då min grupp bestod av mig och tre kvinnlig konsulter). När vi kom tillbaka, så så höll man på att duka i stations huset med förtäring.

Under tiden innan dom var färdiga fick jag ställa mig på LOKFÖRARENS plats och köra det nu loskopplade loket fram och till baka på bangården en en sträka på cirka 200-300 m. En av konsulterna fick frågan om hon också ville köra. " Nej, låt Janne köra, det är ju som att ta godis ifrån ett barn"

SkrattandeHon hadealldeles rätt! DETTA ÄR MIN BÄSTA TÅG UPPLEVELSE!

Vilken är din?