Vänthallen -- sal 2
En ny sal öppnas. Det är bara att komma in när du vill.
Här kan vi skriva om vad som helst mellan himmel och jord. Ja, allt som inte har med tåg att göra. Väder och vind kanske?
Här sitter man med världens huvudvärk och tycker synd om en själv. Jag hoppas ni har en bättre dag.
Snart ska man till arbetet för ett nytt arbetspass.
Nu är man uppstigen efter nattens arbete. Ska ut en stund och få mig en matbit. Hoppas ni får en trevlig lördag.
Nyss uppstigen och konstaterar att det ser blött ut ute. Nu är det bara att vänta på hockeyfinalen på teven.
Sköt om er
Norges nationaldag och jag ska nu på morgonen till läkarmottagningen och bli av med lite blod
Sköt om er
God morgon på er och hoppas ni får en bra dag. Solen skiner redan här. Nu ska jag i säng några timmar sedan gäller solen och parksoffan. Ta hand om er.
Nu är det snart dags att ge sig iväg för att göra gångtest hos sjukgymnasten
Sköt om er
En härlig dag, men kanske lite blåsigt. Ska i alla fall sätta mig på min parksoffa och fundera på om jag ska gå på bio i kväll eller ej.
Snart är maj-månad slut. Sedan ska väl sommaren vara här på allvar. Tänk solen och regnet kommer att dela på dagarna, men jag hoppas de kommer överens - sol på dagen och regn på natten.
Hoppas ni får en bra dag i dag.
Sitter och kollar på om det ska bli sol eller molnigt ute. Just nu är det mest moln
Ett besök i vampyrerna näste är planerat nu på morgonen. Då blir man av med lite blod igen. Vädret verkar blåsigt och ostadigt.
Sköt om er
Jag har legat och halsovit till halvtre idag. Tänk hela dagen har gått
I dag är det Elitloppet på Solvalla. För första gången på många år är det inte perfekt väder. Blåsigt hela tiden, sol och moln kommer och går - ja solen står förstås still
Sköt om er

Här har vi haft marknad sedan i fredags eftermiddag, och det har varit varierande väder.
I natt ösregnade det nästan hela natten, och dagen har varit blåsig och småkylig, men med lite sol emellanåt. Just nu drog ett ordentligt regnväder loss och det öser ned utanför fönstren.

Regnandet är över, och solen skiner nog starkare än den gjort tidigare idag.

Jag ska nog ut i solen så småningom. Sköt om er

Här är också soligt och varmt. 20,7° på skuggsidan. Har precis kommit in efter att ha varit ute med hunden.
Jag tänkte ta elrullstolen och ut för att fota. Funderar på fåglarna vid Lötsjön i Sumpan
I dag ska jag göra så mycket så det blir inget gjort. Hoppas ni får en skön dag.
Nu är jag ledig två dygn. Härlig känsla. Hoppas ni får en bra dag.
Jag sitter här med ont i munnen. En tand gick av i går kväll. Väntar på att tandläkaren ska ringa
God morgon till en förhoppningsvis härlig och trevlig lördag. Hoppas ni får en bra dag.
Här skiner solen på en klarblå himmel. En liten svag bris och grenarna rör sig. Det kommer att bli en lugn dag idag - tror jag
Sköt om er
Vart försvann solen? Jag som planerat att rulla till Hagaparken och titta på folk. Får väl sitta hemma istället och titta på film.
Sköt om er
Idag är det besök hos tandläkaren som gäller
Och idag är det ont i munnen som gäller
Kan bara konstatera att det regnar ute. I kväll ska jag på födelsedagskalas.
Sköt om er
Låg i sängen till klockan 13 idag. Hade ingen lust att gå upp då det bara smattrade mot fönstret
Sköt om er
Nu ska jag in till city och köpa färg så jag kan måla min byggsats Nelsons flaggskepp Victoria
Sköt om er

Det låter mycket trevligt! Jag ser fram emot några bilder på bygget.
Hoppas ni hade en trevlig midsommarafton och att ni mår bra i dag. Själv har jag arbetat och ska hoppa i säng nu.
Idag ska jag prova nya glasögon. Sköt om er
Då var det dags för ett nytt avsnitt Leffe hos vampyrerna. Med andra ord nya blodprovstagningar. Sedan funderar jag på att ta mig ut i skärgården i detta fina väder. Sköt om er
I dag är det ingen sol, men svalare i luften. Känns skönt med lite omväxling. Ha en bra dag.
Jaha då är det tisdag och snart har vi kommit in en vecka i julimånad. Det är grått över hela himlen. Inte en enda solstråle kommer genom det tjocka molntäcket. Kan bara säga sköt om er
Sol och värme. Vaknade med att en bokhylla rasade. Har nu suttit på en stol och lyckats under mycken vila och andfåddhet fått upp alla böcker igen
När det gäller min dag så är det för första gången, på jag vet inte hur länge, jag inte har någon lust att arbeta.
Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.
Här regnar det, men luften är frisk och härlig. Det är lättare med andningen. Sköt om er
Här är det eftermiddag med blandad väderkompott. Nu ska jag ge mig ut för att handla lite mat.
Önskar er alla en trevlig eftermiddag och kväll.
Här regnar det och det tycker jag är bra för det behövs. Markerna får sin fuktighet och luften minskar sin.
Har nyss kommit upp. Väntar på att teet ska blo klart. Sedan är det dags för klädtvätt och ut en stund, förtäring och sedan arbetsdags igen.
Sitter här och väntar på arbetspassets slut. Klibbigt och svettigt är det. Snart är det söndagmorgon och jag ska om några timmar försöka få några timmars sömn.
Önskar er alla en trevlig söndag.
I kväll ska jag på fest. Det är lillsyrran och hennes sambo som bjuder. Det ska nog bli trevligt. Idag är det lättare att andas. Det blåser en skön sval bris. Sköt om er
God morgon på er. Hoppas ni får en bra måndag. Se till att ni tar det lugnt.
Här är det regn och kyla ute. Egentligen ganska skönt.
Ledigt i kväll. Varmt och skönt! Funderar att sätta mig på en uteservering i kväll och njuta av en öl eller något annat. Önskar er alla en trevlig kväll.
Här skiner solen och jag ska ge mig ut en stund. Elrullstolen är fulladdad för användning. Funderar om jag ska fixa en termos kaffe och ett par mackor att ta med mig
Sol. Det enda inplanerade idag är apoteket sedan får jag improvisera
Det regnar som omväxling. Ska under dagen ta mig till min syster som bakat tunnbröd jag bara måste smaka
Solen skiner bland molnen. Det blåser en sval vind. Det har regnat och åskat ett dygn och det känns. Andningen går mycket lättare. Sitter och och känner för att ge mig ut att springa, men vet att det blir samma sak ändå. Men det känns lättare
Idag ska jag åka till Nynäshamn. Solen försöker titta fram bland molnen, men det verkar skönt ute
Lördag och nyss uppstigen. Katterna sover på sängen. Mina planer för dagen är - städa och i kväll se speedway på teven
Här tittar solstrålarna fram mellan molnen. Ett par av mina katter sover på sängen och ett par sitter på balkongen. Själv har jag inte planerat något för dagen
Nu ska jag iväg till tanddoktorn. Jätteroligt nu när solen skiner på en klarblå himmel
Solen skiner. Halva kattgänget är på balkongen, andra halvan ligger på sängen och sover. Jag ska ge mig ut ett tag och sedan ta det lugnt
Det ser ut som det ska regna. Jag hoppas det inte kommer ner för jag tänkte åka till Hallstavik utanför Norrtälje ikväll och titta på speedway
I kväll är det kräftskiva som gäller
Här ser det ut som regnet kommer snart. Ska inte göra något speciellt. Sitter och slötittar på fri idrotten
Solen skiner. Katterna är smarta och njuter av solstrålarna. Deras husse däremot sitter vid datorn i en hörna.
Här tittar solen fram nu. En av katterna ligger på balkongen och sover i en låda med tak. Det gjorde hon när det regnade också. De andra sover på min säng. Ska ut och handla lite inför vår traditionella surströmmingsskiva i helgen i syrrans kolonistuga
Sitter och tittar på fri idrotts-VM. Lördag kväll väntar surströmmingsskiva. Mums
Idag är det förkylning med hosta som gäller samt moln ute. Så man kan säga att det är mulet både ute och inne
Och regnet det bara öser ned. Visst finns det väl en sång med den texten? Den skulle i alla fall passa in i dag. Skulle till husläkaren för blodprovstagning idag, men ändrat till i morgon. Det räcker med att jag frös ihjäl på idrottsplatsen i fär kväll. Så jag vill inte drumkna idag.
Idag blir det en stillsam och lugn dag. Solen skiner och det är vindstilla
Dagens planer var från början att gå och se speedway, men då hemmafunktionärerna inte klarar av att hantera stor publik så ser jag nog speedwayen på teven. Under dagen ska jag plocka lite här hemma. Njuter för tillfället av att se min äldsta skogis verkligen gosa i sin skokartong. Hon har fått en ny sådan och man ser hur hon verkligen trivs.
Här sover katterna som stockar. I natt trängdes de vid fönstret då det rasslade och smällde på grund av den otroligt starka blåsten. Det blåser idag också, men inte lika kraftigt. Den där Katja måste vara en arg dam så som hon går på.
Ska snart iväg och handla lite matvaror så man har att äta här hemma
En ny dag och nya utmaningar
Höstväder! Fördelen är väl att det är friskt i luften och när regnet fallit är det lättare med andningen. Idag ska jag få hjälp med att lyfta och flytta kartonger och lådor så jag kan städa golvet i "kattrummet". Tänk det är inte som för några år seadna att bara ta lådorna mer eller5 mindre på axeln och flytta dem. Det känns negativt, men det positiva överväger då det bara är att ringa en kamrat och han kommer nästan på en gång.
Av någon anledning har jag vaknat alldeles för tidigt, men ska lägga mig en stund till. Hoppas på regnfritt idag så man kan ge sig ut en stund
Här vaknar man med solen i ögonen och med en katt slickande min mustasch. Så det var bara att gå upp och här sitter jag nu
Nu har jag sett lite jag missat under veckan på teven. Så har jag hunnit med lite på iFokus också. Nu börjar det bli lite grus i ögonen så nu kanske jag ska bli lite nyttig och sova
Vaknade idag med beskedet att min stora hockeyidol Sven Tumba dog i natt. Nu ska jag i väg på reptil-expo och titta.
Jag sitter här med en kopp te från Kina som jag fått från en av systersönerna som varit där. En liten säregen smak och tebladen går att använda flera gånger. För övrigt är inget inplanerat
Tittat på speedway på teven, tittat på fi, på teven. Skrivit lite på iFokus. Och klockan har plötsligt blivit halvtre
Grått ute så jag sitter inne och lyssnar på mina gamla favoriter Dave Clark Five på stereon. I kväll är det åter hockey på teve.
Sköt om er
Här börjar internetbesöket med att daiorn talar om att virusprogrammet inte uppdaterat sig på sju dagar. Ringer supporten och får avinstallera och installera på nytt igen. Sedan har dagens första timme avslutats. Nu börjar det blåsa tillråga på allt och i gårkväll fick mitt hockeylag stryk. Gissa en som är på ett hett humör
God morgon på er. När ni läser detta på förmiddagen sover jag min skönhetssömn. Varför heter det så förresten. När man vaknar ser man ju värre ut än en fågelskrämma. Hus som helst så önkar jag er en trevlig dag med eller utan blåst och regn. Till kvällen ska det tydligen bli fyrverkeri upp på himlen. Det ska visst vara en massa meteorer som brinner upp.
Här händer inget speciellt förrän i kväll. Då ska jag slåss med mig själv om jag ska se ishockey eller speedway på teven
Sitter och njuter av härlig countrymusik i solen som kommer in från den öppna balkongdörren medan katter springer ut och in mellan rum och balkong
Nu ska jag iväg för mina blodprovstagningar. Samtidigt ska jag få spruta mot influensa och lumginflammation om nu inte förkylningen sätter stopp. Till råga på allt ska jag till tandläkaren sedan.
Sköt om er
Idag har jag faktiskt bara sovit. Nu är jag uppe och kan bara kostatera att när man sover får man ingen mat i sig. Vrålhungrig.
Idag blir det besök hos veterinären. En av mina katter har troligtvis urinvägsinfektion. Så nu är man uppe och inte ett dugg pigg. Det är alldeles för tidigt.
Nyss uppstigen. Svårt med andningen och jag hoppas det beror på den fuktiga luften. Annars har jag blivit sämre.
Bättre om att skriva om lite trevligare saker. Katterna till exempel. Jaha de sover och täcker sängen. Husse får alltså inte lägga sig när han äntligen kommit upp.
Vi har börjat med matavfallssortering. I går hade jag premiärtömning av påsen i behållaren ute. Den påsen ska visst driva en bil 2,5 km. Intressant. Kan se en syn framför mig. Bil efter bil kör omkring med släp lastade med matavfallspåsar
. Nä allvarligt talat det kanske är bra för det blir ju biogas som ska vara bättre ur miljöaspekt, men det verkar inte finnas så många ställen att tanka.
Oj vad mulet det är ute. Skönt att man inte behöver vara ute. Det ser ut som det skulle kunna börja regna när som helst. Inne ligger katterna och sover efter att ha ätit sinna morgonmål.
Här hemma går jag i nervös väntan på morgondagen när jag ska till sjukhuset för ultraljud av hjärtat. Nervös då jag känner mig sämre i min sjukdom. Vill inte läggas in för utprovning av ny medicin. Har ju inte tid med sådant
Sköt om er
Jaha då har man gått upp och precis fått veta att jag ska på det plågsamma gångtestet i morgon. Det gäller att gå så långt som möjligt på sex minuter.
Här skiner solen och jag sitter och lyssnar på gamla låtar med Towa Carson.
Sköt om er
Uppe före tuppen. Det är inte illa för att vara av mig. Ska iväg och lämna hostprov för odling. Hämta antibiotika på apoteket. Handla lite mat såsom chips till hockeymatchen i kväll. Så idag blir det en hel del rullande i elstolen. Hoppas vädret är bra under dagen. Just nu är det alldeles för svart utanför fönstret för att se vädret.
Sköt om er
Det ser blött ut utanför fönstret. Jag ska i alla fall rulla till affären under dagen. Måste ha lite basvaror i skafferiet. Katterna sover så gott så.
Sköt om er
Sitter och hör blåsten slå mot fönsterrutorna. Pysen ligger i famnen helt obekymrad. De andra är lika obekymrade där de ligger på min säng.
Sköt om er
Solen tittar fram i molnen. Pysen ligger som oftast på knät när jag sitter vid datorn. Visste att jag missat något och nu kom jag precis på vad det var. En kopp te. Måste fixa det.
Sköt om er
Jaha då har vi den första december. Julmånaden och det närmaste snö vi kommit här är just ordet snö. Det är varmgrader fortfarande. Mulen himmel. Tänk jag kan förstå att himlen är mulen och ser sur ut. Vädret stämmer ju inte. Idag ska det städas och städas.
Hoppas ni får en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ont i huvudet (skryt) idag, men ska ut och handla julklapparna till syskonbarnen bland annat.
Sköt om er
Hoppas ni sitter nu så ni inte ramlar omkull av häpnad. Tänk jag av alla människor har vaknat vid denna tidiga timme och känner mig pigg. Katterna däremot har inte alls reagerat att jag är upp. Jo Fröja för hon ville ha ny mat på direkten.
Sköt om er
Årets första dag kunde knappt börja bättre än den mirakulösa segern i hockeyns junior-VM. Tänkte lägga mig när det började gå åt pipan, men som tur var höll jag mig vaken.
Fast nu är jag trött trots några timmars sömn.
Sköt om er så här på årets första dag
Sitter och tittar på skidor och presskonferns. Sedan blir det ishockey. En riktig TV-dag med andra ord.
Sköt om er
Idag är det torsdag och idag är jag bjuden på Ärtsoppa och pannkaka. Det var länge sedan jag åt det. Det var när jag jobbade, alltså före oktober 2009 så det är verkligen på tiden man får i sig denna svenska husmanskost igen.
Sköt om er
God morgon tidigt på söndagmorgonen. Somnade vid tvåtiden i natten och gästspelar uppe från sängen nu en stund. Vaknade och katterna tittade så konstigt på mig med sömndruckna ögon. De verka fundera på vad husse skulle hitta på så tidigt på morgonen.
Det blir förhoppningsvis snart dags för sängen igen och en tupplur en stund till.
Sköt om er

Vi fortsätter i nästa del.
Länk: Vänthallen -- sal 3