Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Önskar alla detsamma.
Ha en bra dag
Sport iFokus
Idag är det fredag. Den saken är helt klar. Det är vitt ute. Den saken är helt klar. Det är en vinterdag. Den saken är helt klar. Det ser ut att bli en fin dag. Den saken är nog klar. Vad jag ska göra idag. Den saken är inte klar
Sköt om er
Lugnt och stilla ute. Lugnt och stilla inne, men fart i TV-rutan. Med andra ord så är det vindstilla och inget snöande ute och inne sover katterna samt att jag sitter med morgonte och smörgås och tittar på alpint i teven
Sköt om er
En seg början på dagen. Legat kvar i sängen med huvudvärk. Nyss uppstigen fortfarande med huvudvärk. Det går nog över snart
Sköt om er
Här är det rätt så lugnt. Sambon vårdar sjuk son och jag sköter övrig markservice. Det droppar fint från taket.
Sedan mitten på förra veckan har jag blivit sämre och sämre, både med andningen och psykiskt. Ville bara sova och åter sova. Fick en tid hos PAH-enheten i onsdag och där konstaterades att jag har en infektion och på grund av min sjukdom blev jag totalt däckad. Nu är jag inne på tredje dagen med antibiotika och känner redan skillnad. Andningen är lättare, jag blir inte andfådd direkt jag rör mig och jag känner mig piggare. Helt underbart.

Det låter skönt!
Februari närmar sig sitt slut och det är rena vårvädret ute. Solen skiner och all snö är borta. Jag gillar det, men mår naturen bra av det?
Det är en unik dag. Tänk denna dag kommer bara vart fjärde år. Men det känns inget speciellt och inte firar man den på något sätt heller. I alla fall inte jag.
Har inget speciellt för mig. Har legat och slappat i sängen med katter tills för en stund sedan då jag masade mig upp. Nu är det bara att vänta tills det spännande avgörandet i hockeyn börjar.
Sköt om er
En lugn dag. Kommer sitta hemma med dagens jobb. Skönt att kunna jobba mycket hemifrån. Hinner då även med en långpromenad med hunden. Ha nu en bra dag allihopa.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Idag blir det att förbereda sig för morgondagens tandläkarbesök. Solen skiner och har tar det lugnt för övrigt.
Sköt om er
God morgon eller bara morgon. Det är ett tandläkarbesök som står på agendan så här på morgonkvisten. Sedan blir det affären och i kväll är det årsmöte i borådet.
Sköt om er
Sovit till nu
. Ska till Apoteket och hämta beställd medicin som kommit in. Sedan ska jag städa lite.
Sköt om er
Det blev inget apotek senast. Det blir det idag i stället samt ett besök i mataffären och eventuellt pizzerian
Sköt om er
Soligt och fick sluta tidigt i dag. Det är en bra kombination.
Dagen började med återbesök med sonen hos läkaren. Annars är deten "ledig" idag och ensam hemma. Planerna blir långpromenad med hunden, städning av barnens rum, matlagning och läxförhör.
Hoppas ni får en bra dag idag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Sitter just nu med en kopp te "Solnablandning" heter smaken. Sedan ska jag rulla till Ica Maxi och riva hyllorna.
Sköt om er
Det är fredag idag. Hoppas på bra väder i helgen för då blir det långpromenad med hela familjen. I kväll ska vi ha lite fredagsmys tillsammans.
Hoppas ni alla får en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Lördag igen, men det hade väl kunnat vara likafint väder som det var under veckans vardagar. Icke sa Nicke, men promenad blir det i alla fall. Nu hoppas jag ni alla fär en fin, trevlig och bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Här blåser det av bara katten. Jag hade tänkt rullat iväg och handlat, men spar det till en annan dag,
Sköt om er
Mulet ute och känner mig mulen själv också. Väntar med spänning på min beställda filmbox. De ska komma under den här veckan och är en TV-serie som heter Trauma
Sköt om er
I dag ska jag ge mig till känna hos vampyrerna. Det är åter dags för blodprover. Solen skiner trots det.
Sköt om er
Solen skiner och katterna med den. De ligger innanför fönstren mitt i solljuset och bara njuter
Äntligen kom jag in på iFokus. Solen skiner och katter njuter och jamar på balkongen medan en helikopter cirklar ovanför
Sköt om er
Solen tittar fram lite. Svalt än så länge. Idag blir det mycket TV-tittande - SM-final damer i bandy samt hockeykvalet. Eftermiddagen är med andra ord fullbokad.
Sköt om er
Solen försöker tala om att även den är vaken, men det tar nog ett tag till innan den vaknat helt. Den behövs för morgonen var ganska kall. Det kände jag när jag vinkade av barnen vid skolskjutsen och gick på en kortare promenad med hunden. Hoppas nu att ni alla får en bra dag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag väntar med spänd förväntan på kvällens möte mellan Timrå och Djurgården i ishockey.
Sköt om er
Det gick ju bra för Timrå.
God morgon. Hemkommen från arbetet. Trött och sängen väntar. Självklart måste jag in här först för att läsa och skriva. Önskar er alla en bra dag.
Onsdag. Barnen i skolan, sambon har sovmorgon och själv ska jag in till kontoret. Så på hemvägen plockar jag upp barnen så kommer de hem lite tidigare än vanligt. Ta nu hand om er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu väntar vampyrerna på mig så de kan ta lite blodprover igen.
Nu är det snart helg igen. Vädret i dag ser inte allt för lovande ut. Jo vill man inte ha sol så blir det nog bra. Har precis varit på långpromenad med hunden. Ska snart åka in till kontoret, men det blir ingen hämtning av barnen för de vill åka med skolskjutsen. De vill vara på fritds idag.
Ta nu hand om er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Ska till ICA och handla. Det behövs bland annat ostbågar då det är en viktig match i ishockeyns kvalserie i kväll
Sköt om er
Vad trevligt att hitta en vänthall att "gå in i" nu när utetermometern visar 5,6 grader och det blåser lite
!
Ännu känns det som att det är lite för kallt att ge sig ut på långcykling tycker jag. Men om någon månad eller kanske två kommer jag nog att lasta min åttaväxlade trotjänare med smått och gott och ge mig ut igen. För ett par år sedan gav jag mig ut på en skaplig långrunda med cykeln jag fick i 50-årspresent av släkten (1 mil för varje år), men av vissa personliga orsaker valde jag att bryta redan i Leksand och vända.
Men men… asfalten finns ju kvar… om jag inte råkar ut för samma situation som då jag vid ett tillfälle cyklade till Skattlösberg/Luossastugan… sammanlagt 11 kilometer makadamunderlag på en och samma dag, varav en mil på länsväg 245… dagen efter var jag in på Turistbyrån här i staden och köpte en karta som visar var det finns bra cykelvägar i kommunen. Och innan jag planerar nästa långcykeltur ska jag kolla var det inte pågår vägarbeten…
Lyckligtvis har min cykel punkteringsskyddade däck och förstärkta fälgar…
En långtur på cykel och i egen takt kan nog vara en väldigt bra träning och samtidigt en avkoppling från det vanliga, Det kan vara idylliskt och rogivande (beror ju på var man cyklar) ensam med naturen.
#36: Ja, och dessutom går ju långcyklandet utmärkt bra att kombinera med mitt intresse för geocaching, byggnads-/brukshistoria och geologi.
#37 Perfekt med andra ord
Min sjuka katt Lilleman har börjat äta lite mer gourmemat, spinner mer, jamar och leker lite. Så det verkar som det fortsätter åt rätt håll
Sköt om er
Nu ska jag och sonen gå på promenad med hunden i det fina vårvädret.
Ta hand om er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God morgon. Solen skiner, men det är kallt. Det dröjer ännu ett tag tills solen värmer upp direkt, men bakom hörnet väntar sommaren. Egentligen om man tänker efter så blev inte vintern så väldans lång. Ja nu önskar jag er en härlig dag.
Solen skiner, men det är kallt. Jag ska iväg och ta lite blodprover senare under dagen.
Sköt om er
Idag slutar barnen tidigare i skolan och sedan börjar påsklovet. Påsklovet är ju det lov barnen har svårast att hitta på aktiviteter. Ingen snö och inget badväder. Mitt mellan vinter och sommar.
Ni som ska ut på vägarna ta det försiktigt. Ta hand om er allihopa.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Idag är åter en lugn och stillsam dag. Katterna ligger och sover. Tänker nog som mig angående dagen.
Sköt om er
En lugn dag innan det är dags för att arbeta igen. Önskar er alla en trevlig och glad påskafton.
Nyss uppstigen. Pysen ligger kvar under täcket och sover. De andra katterna är nu på balkongen trots kylan.
Trevlig fortsättning på påsken och sköt om er
Nu ska jag och dottern in till stan och shoppa lite inför den kommande sommaren.
Ta hand om er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag tar det lungt och stilla idag. Inget vackert väder att tala om.
Sköt om er
Ensam hemma. Sambon och barnen är hos hennes föräldrar och hälsar på. De gav sig i väg medan jag sov. De ville inte väcka mig. Det innebär att jag får fixa lördagsmiddagen i stället. Hoppas ni har och får en bra dag.
Här är det lugnt. Barnen i skolan. Själv ska jag jobba med arbetet hemifrån resten av dagen. Ta hand om er.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Det är inte ofta man har kostym och slips. Nu är det till och med mörk kostym med slips. Ska på någon diplomeringsceremoni på Handelshögskolan. Ena systersonen är inblandad. Inte nog med kostym, man måste redan vara uppe och göra sig i ordning. Katterna är nästan i uppror! Och jag är dödstrött
Sköt om er
Idag ska jag hjälpa en kamrat med hans dator och samtidigt bli bjuden på middag. Här regnar det, men det bekymrar inte katterna, Alla sover i sängkammaren utom en av skogisarna. Hon ligger på balkongen och sover
Sköt om er
Vanliga sommartecken här hemma: Barn skriker, stimmar och leker på gården. Mammorna ropar från sina balkonger till barnen. Det börjar komma upp grillos i lägenheten från grillning på gården. Elitserien i speedway börjar.
Med andra ord - sommaren är här
Äntligen hockey-VM har börjat
God morgon. Idag är det några intressanta hockeymatcher på teven och i kväll är det ena syrrans födelsedag
Sköt om er
Nyss uppstigen. Uppdaterade min hemsida i natt och så g en film innan jag gick och la mig.
Sköt om er
Helt plötsligt försvann solen. Nu är det bara grått på himlen. Nu har det börjat regna. Fast det är varmt och skönt. Det är en lugn dag och jag kommer titta på hockey på teven.
Sköt om er
Snart ska jag iväg till Karolinska för gångtest. Gör det varje halvår och det innebär att jag ska gå så långt som möjligt på plan mark under sex minuter. Mitt rekord är 240 meter. Hoppas jag kan slå det för då vet jag att medicinen verkar.
Sköt om er
Idag är jag bara trött, trött och trött. Det är nog en biverkning av nya medicinen som jag började med i tisdags. Kommer nog sitta på balkongen och sova i solen.
Sköt om er
Nu ska jag rulla ut i solen och bland annat till apoteket och hämta ny medicin.
Sköt om er
Härligt väder idag också. Snart dags kasta ut teven och datorn.
Sköt om er
Jo solen skiner. Rexarna ligger redan på balkongen, men absolut inte skogisarna - de sitter och tittar ut genom köksfönstret istället. Ska ut och köpa billiga karameller - extra pris. Har möte med styrelsen i patientföreningen för PAH i kväll.
Sköt om er
Trodde det skulle vara varmare idag än vad det är. Sitter och slötittar lite på tennis. Katterna njuter av solen på sängen.
Sköt om er
Nu har vi riktig sommar. Solen skiner och plötsligt är det bara mulet. Ser ut som det kommer bli regn.
Sköt om er
En bra dag att sitta och titta på lite inspelade TV-program. Katterna verkar ta dagen med ro.
Sköt om er
Och regnet det bara öser ner
Sköt om er
God morgon. Idioten Leffe sitter framför teven och tittar på finalen i Stanley Cup. Hockey på toppnivå. Spännande. Sedan får vi se hur pigg man blir under dagen.
Sköt om er
Har legat och dragit mig i sängen tills nu. Nu ser jag med spänd förväntan fram mot Sveriges premiär i fotbolls-EM. Sedan har vi engelsk speedway i TV-rutan och natten Stanley Cup final i hockey får inte glömmas bort. Herre gud vad jag är upptagen!
Sköt om er
Vid 12-tiden tittade solen fram. Vid 14-tiden ösregnar det. Nu är det sommar.
Sköt om er
Solen tittar fram mellan mörka otäcka moln. Katterna har ätit och min mage börjar påminna mig om att förtära något också. Man kan uttrycka det så att här hos mig är allt som vanligt.
Sköt om er
Ledig i kväll. Funderar på att åka över till Danmark och se hur nöjeslivet är där en tisdagkväll. Önskar er alla en trevlig dag.
Vilket härligt väder. Kommer att åka till Solvalla och titta på eftermiddagstravet.
Sköt om er
Tänk andra dagen med full solstyrka. Ska det bli en sommar, hoppet finns
Sköt om er
Här funderar solen på om den ska titta fram eller ej. Det är mest moln på himlen. Vad ska då jag göra idag? Ja vem vet.
Sköt om er
Mulet ute, men det är ju sommar förstås. Det är varmt i alla fall.
Nu har de varit här och bytt motorn till dörröppnarmaskineriet. Det har läckt hydralolja i hela farstun. Killen som bytte sa att det var konstigt för garantin gällde fortfarande. När han sedan bytt och kollade den gamla så gällde inte garantin längre. Fastighetsskötaren hade varit in och vridit på ventil när porten inte riktigt gått igen. Efter det har det sakta runnit mer och mer olja. Han borde ha märkt att ventilen läckte, men struntade i det tydligen. Det viktigaste var att porten låstes ordentligt. Det var jobbigare att fixa ojämnheterna i dörren efter alla inbrottsförsök tydligen. Det var ju dessa som gjörde att dörren inte stängdes riktigt.
Regnet öser ned och åskan dundrar. Sommar, sommar, sommar…. Det känns som en bra städdag med andra ord.
Sköt om er
Solen vet inte riktigt hur den ska ha det. Solstrålarna lyser upp och värmer så skönt för att plötsligt försvinna. Kommer tillbaka, försvinner och så vidare. En lugn dag enligt planerna, men man vet aldrig - planer brukar spricka.
Sköt om er
Dagen börjar med ett veterinärbesök. Fröja ska bli av med sina stygn. Sedan blir det några timmar i lugn och ro innan det är dags att ge sig i väg till min ena systersons bröllop.
Solen skiner och sköt om er
Soligt. Idag är det Hagaparken med Fjärilshuset och Koppartälten som gäller.
Sköt om er
Uppe tidigt för jag måste ringa Hjälpmedelscentralen. Fick punktering på elrullstolen på Skansen i går.. Katterna tittade lite förvånat på mig från sina liggplatser när jag gick upp
Sköt om er
Mulet ute. Sovit dåligt i natt och redan uppe. Det blir nog ingen bra dag idag - eller också blir det det.
Sköt om er
OS från morgon till kväll just nu. Ögonen är väl snart fyrkantiga.
Sköt om er
Idag är det OS för hela slanten som gäller
Ärligt talat så känns det lite tomt idag. Inget OS, men snart är det dags för den bästa TV-serien som finns igen - Elitserien i ishockey
Sköt om er
Idag har jag provåkt Solnagrenen av Tvärbanan. Spårvagn mellan Bällsta bro i Sundbyberg och Solna centrum. Inget signalsystem utan det var flaggvakter vid gatukorsningarna.
Vad bra att det regnar ute. Då kan man med gott samvete sitta inne och titta på teven. Det är mycket att se från tidiga eftermiddagen till sena kvällen. Först ishockey och sedan speedway. Här blir det fyrkantiga ögon.
Sköt om er
Uppe med tuppen för en liten tripp upp till min födelsestad Sundsvall.
Sköt om er
Någon har äntligen fått i gång belysningen uppe i himlen. Nu ska jag iväg och handla lite smågodis.
Sköt om er
Sol och det återstår 54 dagar av år 2012
Sitter och tittar på skidåkning i teven och det snöar. Tittar ut genom fönstret och det regnar. Vilka kontraster, men snön är vackrare.
Sköt om er
Snö ute. Då passar det bra att titta på vinterstudion tills hockeyn börjar
Sköt om er
Mycket snö. Hörde just på trafikrapporten att motorvägen vid Södertälje är stopp. Långtradarna har fastnat. Motorvägen mellan Knivsta-Arlanda avstängd på grund av olycka. Nu stänger de av mot Gustafsberg helt för det är inte farbart.
Nu är det skönt att jag är sjuk och inte jobbar längre. Samtidigt var det trots allt något speciellt att jobba i sånt här väder.
Idag är det teve för hela slanten. Skidor och hockey
Sköt om er
Då är det två veckor kvar till den dagen man såg fram mot varje år när man var ung
Sköt om er