Tåg iFokus

Tåg

Etikettövrigt
Läst 989 ggr
HettiFokus
2013-01-07 21:19
0

ÖstgötaPendeln!!!!

Vet inte om ni vet var ÖstgötaPendeln åker i så fall, Norrköping- Nässjö (Jönköping) och tvärtom!

Det jag vill börja med är att få ur mig min frustration över detta bolag. Jag åker med VARJE dag när jag jobbar, det har jag gjort i flera årstid nu, även innan dom tog över! Och enda sen dom tog över efter Krösatåg så har det nästan varit problem varje gång!

Ett problem som jag kan acceptera är under vinterhalvåret, är när dom kommer för sent pga att vädret inte tillåter (som jag skrivit i ett annat inlägg) Det kan handla om 5-10 minuter, ibland mer men oftast inte…

ANDRA problem är att man funderar mycket på vad dom gör när dom sitter i "loket" och håller dörrarna STÄNGDA när dom vet att det står massor av folk och väntar på att komma in. Varför inte bara släppa in folket i värmen istället för att låta oss frysa ute, när dom ändå är inne i tåget…???

Ibland kan det till och med vara så att den som ska köra tåget kommer låångt innan avgång och sätter sig i "loket", men skiter i att öppna dörrarna, det gör dom bara 10 minuter innan avgång..! Är det meningen att vi ska drabbas av det..? Enligt mig verkar det faktiskt som att dom har bestämt att det ska vara så…VARFÖR i så fall?

Jag tycker att det borde bli bättre!!! Man ska kunna lita på det tåget man åker med, och det hjälper ju tyvärr inte att prata med konduktören om problemen, de hänvisar bara till något telefonnummer som de aldrig svarar på heller… Jag vill ha tillbaka Krösatåg här nere, ÖstgötaPendeln kan stanna i Östergötland där de var från början!

Har ni något liknande problem med tågen som ni åker med?

Kan ni förstå vad jag menar med det jag försöker förklara?

TYCK TILL GOTT FOLK! :)

// HettiFokus

Leffe
2013-01-10 23:00
1

Det verkar som många har problem med sina tågresor.

När det gäller detta med att den som kör tåget kommer tidigare och inte kan öppna dörrarna. Ja jag håller med om att då kan man bli frustrerad. Kanske beror att dörrarna inte öppnas på att förarens arbetstid ännu inte börjat. Det är en tanke jag har.

HettiFokus
2013-01-11 16:41
0

#1, jo så kan det ju vara… Men om de bara sitter där framme så jobbar de ju ändå inte.. I så fall behöver de ju inte ens komma så pass mycket tidigare! Eller…? :) :)

// HettiFokus

Leffe
2013-01-11 17:11
1

#2 Håller med, men de kanske tar en kaffe i hytten

HettiFokus
2013-01-12 10:09
0

#3 Haha jadu.. ;)

// HettiFokus