Killeken i 80 år
Har hört någonstans att modelljärnvägshobbyn är för killar och gubbar från 8 år till 88 år.
Det är en väldigt stor honny runt om i landet och stor spridning på ålder precis som du påtalar
Själv har jag en hel anläggning i skala N nedpackad i kartonger. Skulle vilja montera upp den, men det går inte när jag har katterna.
Jag har tre lok och en hel del vagnar och byggnader
# 2 - Katterna hjälper säkert till, om så skulle behövas. 
Jo, men jag vill ha tågen på spåren

Inte bara killar som håller på med modellhobby.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Det har du nog rätt i

#6 jag vet att jag har rätt
. jag är en av dem…

VARFÖR GICK JAG IN HÄR? I min källare ligger också en hel anläggning i N-skala, samt en mer " För lek"-anläggning i HO som jag gjorde till min son en gång för så där 30 år sedan.
Just nu går jag som en Ägg sjuk Höna och vill ta upp sakern. Min fru har sagt på det bestämdaste "NEJ skräpet får inte komma upp i lägenheten"
Sedan klämde hon i med sitt vanlig " du är inte 6 till 7 år utan 67år det räker med leksaker"

Tråkigt att hustrun inte är inne på din linje, för det är ju synd att låta sådana saker ligga nedpackade.
Du får sätta igång operation övertalning. 
Säg åt henne att man hobbyar (eller vad heter) med modelljärväg mellan åldrarna 8 och 88 år

#8 vad tråkigt att hon säger så
Vi har en "gubbe" på modellklubben som är 75 och håller på. man blir aldrig för gammal.Jag är väl redan för gammal för att "leka" med modeller men det struntar jag i. Jag har både bil/flyg/heli/båt och tåg.
Man blir alldrig för gammal för att leka och modellbygge har alltid varit en fin sak det finns massor av så kallat fint folk som håller på med modellbyggen av alla de slag
Och det gäller att ha barnasinnet kvar så länge det bara går