Tåg iFokus

Tåg

Etikettmodelljärnvägar
Läst 1158 ggr
EvaG
0

Killeken i 80 år

Har hört någonstans att modelljärnvägshobbyn är för killar och gubbar från 8 år till 88 år.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[SvenA]
0

Det är en väldigt stor honny runt om i landet och stor spridning på ålder precis som du påtalar

Leffe
0

Själv har jag en hel anläggning i skala N nedpackad i kartonger. Skulle vilja montera upp den, men det går inte när jag har katterna.

Jag har tre lok och en hel del vagnar och byggnader

[GunillaR]
0

# 2 - Katterna hjälper säkert till, om så skulle behövas. Flört

Leffe
0

Jo, men jag vill ha tågen på spårenSkrattande

Mona22
0

Inte bara killar som håller på med modellhobby.Glad

Leffe
0
Mona22
0

#6 jag vet att jag har rättFlört. jag är en av dem…

JanGBG
0

GråterVARFÖR GICK JAG IN HÄR? I min källare ligger också en hel anläggning i N-skala, samt en mer " För lek"-anläggning i HO som jag gjorde till min son en gång för så där 30 år sedan.

Rynkar på näsanJust nu går jag som en Ägg sjuk Höna och vill ta upp sakern. Min fru har sagt på det bestämdaste "NEJ skräpet får inte komma upp i lägenheten"

Sedan klämde hon i med sitt vanlig " du är inte 6 till 7 år utan 67år det räker med leksaker"

ElLobo
0

Tråkigt att hustrun inte är inne på din linje, för det är ju synd att låta sådana saker ligga nedpackade.

Du får sätta igång operation övertalning. Flört

Leffe
0

Säg åt henne att man hobbyar (eller vad heter) med modelljärväg mellan åldrarna 8 och 88 år

Mona22
0

#8 vad tråkigt att hon säger såRynkar på näsan

Vi har en "gubbe" på modellklubben som är 75 och håller på. man blir aldrig för gammal.Jag är väl redan för gammal för att "leka" med modeller men det struntar jag i. Jag har både bil/flyg/heli/båt och tåg.

[SvenA]
0

Man blir alldrig för gammal för att leka och modellbygge har alltid varit en fin sak det finns massor av så kallat fint folk som håller på med modellbyggen av alla de slag

Och det gäller att ha barnasinnet kvar så länge det bara går